SuPer ja Tehy hylkäsivät sovintoehdotuksen sekä yli- ja vuorovaihtokielto alkaa

TEHY JA SUPER HYLKÄSIVÄT SOVINTOEHDOTUKSEN – 25 000 HOITAJAN LAKKO ALKAA PERJANTAINA

Tehyn ja SuPerin hallinnot hylkäsivät tänään yksimielisesti valtakunnansovittelijan sovintoehdotuksen. Hoitajalakko alkaa 1.4.2022 klo 6.00.

Sovintoehdotus ei sisältänyt mitään elementtejä hoitajapulan korjaamiseksi – ei palkkauksellisia eikä työoloja parantavia. Päinvastoin ehdotus olisi jopa heikentänyt nykytilaa. Sovittelijan ehdotus ei sisältänyt lainkaan palkkaohjelmaa. Tavanomaiset sopimuskorotukset jäivät alle muilla aloilla sovitun. Työaikoja koskevat tavoitteet eivät edenneet, eli työolojakaan ei olisi tällä ehdotuksella korjattu mitenkään.

Lisätietoja >>

TEHY JA SUPER: UUSI YLITYÖ- JA VUORONVAIHTOKIELTO KUNTASEKTORILLE

Tehy ja SuPer julistavat ylityö- ja vuoronvaihtokiellon kunta-alan työpaikoille ajalle 1.4.2022 klo 6.00 –15.4.2022 klo 6.00 lukuun ottamatta samaan aikaan lakossa olevia kohteita. Ylityö- ja vuoronvaihtokielto koskee SOTE-sopimuksen ja KVTES:in piirissä olevia Tehyn ja SuPerin työsopimussuhteisia jäseniä mukaan lukien työsopimussuhteiset esihenkilöt. Ylityö- ja vuoronvaihtokiellon aikana työtä tehdään normaalisti ennalta suunniteltujen työvuorolistojen mukaisesti.

Lisätietoja >>