SuPer ja Tehy: Lakkovaroitukset

Lakkovaroitus Helsingin kaupungin eteläiseen kotihoitoyksikköön

Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer ja Sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattijärjestö Tehy ovat antaneet Helsingin kaupungin eteläistä kotihoitoyksikköä koskevan lakkovaroituksen. Varoitus käsittää seuraavat lähipalvelualueet: Lauttasaari 1, Lauttasaari 2, Töölö 2, Töölö 3, Töölö 4, Viiskulma 3, Viiskulma 4, Vironniemi 1, Vironniemi 2 ja resurssipooli. Varoitus on annettu ajalle 6.9.2022 klo 00.01 –  9.9.2022 klo 23.59.

Samalla SuPer ja Tehy julistavat Helsingin kaupungin eteläiseen kotihoitoyksikköön kohdistuvan hakukiellon ja tilapäisen siirron kiellon, jotka astuvat voimaan heti ja jatkuvat työtaistelun päättymiseen saakka.

Hakukiellon ja siirtokiellon aikana kukaan SuPerin tai Tehy jäsen ei voi hakea tai ottaa vastaan lakkokohteessa avoinna olevaa työtä eikä siirtyä SOTE-sopimuksen/KVTES 1 luvun 10 §:n tarkoittamalla tilapäisellä siirrolla tekemään em. lakkokohteeseen kohdistuvaa työtä.

Lisätietoja >>

Lakkovaroitukset Varsinais-Suomen ja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiireihin

SuPer ja Tehy ovat antaneet lakkovaroituksen neljän vuorokauden mittaisesta lakosta Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin kuntayhtymässä Turun yliopistollisen keskussairaalan toimenpide-, teho- ja kivunhoitopalvelujen (Totek) teho-osastolla alkaen tiistaina 6.9.2022 klo 00.01 ja päättyen perjantaina 9.9.2022 klo 23.59.

Lisätietoja Varsinais-Suomen sairaanhoitopiirin lakkovaroituksesta >>

SuPer ja Tehy ovat antaneet lakkovaroituksen koskien Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin kuntayhtymää. Yhden vuorokauden mittainen työnseisaus toteutetaan Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin keskussairaalan tehostetun hoidon yksikössä (teho-osasto ja valvonta) perjantaina 2.9.2022 klo 00.01 – 23.59 välisenä aikana.

Lisätietoja Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin lakkovaroituksesta >>