Oletko kiinnostunut lähtemään luottamusmieheksi? Ota yhteyttä!

Hei sinä, joka työskenetelet varhaiskasvatuksen tai koulun puolella, tehostettu asumispalvelussa, kotihoidossa, sairaalassa tai yksityissektorilla. Me tarvitsemme juuri sinut uudeksi luottamusmieheksi!

Mitä luottamusmies tekee?

Luottamusmies on SuPerin jäsen, joka haluaa lähteä rohkeasti vaikuttamaan työehtoihin sekä työnantajansa työoloihin. Luottamusmies haluaa ajaa yhteisiä asioita sekä myös valvoa työehtosopimusten noudattamista.

Luottamusmies on superilaisten ensisijainen tuki työsuhteeseen liittyvissä kysymyksissä ja ongelmatilanteissa. Hänet on koulutettu tulkitsemaan työehtosopimuksia ja neuvottelemaan asioista.

Niin julkisen kuin yksityissektorin luottamusmiehet neuvottelevat työnantajan kanssa henkilöstöä koskevista asioista. Luottamusmiehet ovat osaltaan mukana kehittämässä työyhteisöä edustamiensa työntekijöiden sekä työnantajan kanssa.

He huolehtivat siitä, että työntekijöitä kohdellaan oikeudenmukaisesti ja tasa-arvoisesti. He neuvovat ja tukevat jäseniä työelämässä ja sen muutostilanteissa. Luottamusmies toimii luottamuksellisesti ja yhteydenotto häneen on nopein tapa saada vastaus kysymyksiin.

Tahto ajaa yhteisiä asioita riittää alkuun. Me SuPerissa koulutamme sinusta SuPer-hyvän luottamusmiehen!

Luottamusmiehen edut

Luottamusmieskoulutus on työaikaa. Luottamusmiesasioiden hoitamiseksi joutuu työnantaja antamaan sinulle työaikaa edustettavien jäsenten määrän mukaisesti. Tämän lisäksi pääluottamusmiehelle myös maksetaan erillinen korvaus.

Myös erilaisia maksuttomia lisäkoulutuksia on runsaasti tarjolla. Lisäksi et ole koskaan yksin, koska SuPer-Perhe on ympärilläsi liiton eri yksiköiden tuen muodossa sekä muiden luottamusmiesten vertaistuen muodossa!

Esimerkkejä luottamusmiehen tärkeästä työstä

Samasta työstä maksettiin eri palkaa - Lähihoitajalle korvauksia palkkaerosta >>

Lähihoitajalle maksettiin takaisin sairaus palkkaa yli 4500€ >>

Lähihoitajalle korvauksia ketjutetuista virkasuhteista >>

Asia voi olla pieni tai suuri minkä vuoksi tarvitset apua luottamusmieheltä ja asiat saattavat saada ratkaisun jo sillä, kun työntekijä ja luottamusmies puhuvat yhdessä työnantajan kanssa. Lukuisia muita voittoja löydät Superliiton nettisivuilta >>

Ota rohkeasti yhteyttä, jos sinua jäi askarruttamaan. Kerrothan meille alla olevan lomakkeella myös yhteystiedot niin voimme olla yhteydessä. Me neuvomme, opstamme ja autamme sinua alkuun ja muutenkin koko luottamusmies polulle!

Lisätietoja antaa myös tarvittaessa: super635@superliitto.fi